Als jij vlamt kun je in de ander een vuur ontsteken. Het verhaal over jouw organisatie kan de vonk zijn om de ander in beweging te krijgen. Geen reclamepraat, maar het gezicht achter de klant. Zijn pijn of plezier. De drijfveer achter je medewerker. Zijn toewijding om elke werkdag waarde te leveren. Emotie zit in een verhaal, niet in een rapport of een dashboard vol cijfers. De mens achter de cijfers is bezield. Rake woorden komen van binnenuit. Precies daar zit attentiewaarde. Organisaties zijn net als mensen: ze willen gezien en gehoord worden.
Communicatie is net als vuur. Dat heeft zuurstof nodig.
Bied je een praktische oplossing waarmee mensen kosten kunnen besparen of meer gemak ervaren? Maak jij de wereld mooier door jouw idee uit te voeren of gedachtegoed te verspreiden? Je levert waarde. Geef dat zuurstof. Ofwel: walk your talk. Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Het maakt je niet alleen betrouwbaar, het dwingt je om te bewegen van woorden naar daden.
Een waarachtig verhaal waarin je gelooft.
Spreken uit je hart. Dat kan ook vanuit je business. Daar waar het om draait. Mensen haken aan op visie. Het doet ‘iets’ met ze, omdat het ‘vonkt’. Wacht niet tot je verhaal perfect is. Met het nieuwe jaar voor de boeg heb je volop kansen om de boer op te gaan. Vertel niet dat je over 10 jaar de grootste van de Benelux wilt zijn, laat zien dat je op weg bent. Een ervaring, een anekdote, teken de dialoog op tussen jou en je klant. Deel wat ertoe doet. De kernboodschap heb je vast keurig opgeschreven. Echter, de zeggingskracht ligt in je actie. Ik wens je alvast een succesvol 2017 vol vonken die je zichtbaarheid naar een volgende etage brengen.
#walkyourtalkin2017
Geef een reactie