Enige tijd geleden zei een vakgenoot tegen me: “Als jij de tekst 75 % vindt, heb je grote kans dat de klant er dik tevreden mee is. Je hoeft niet pas bij 120% je creatie te delen.” Een wijze les waar ik naar geluisterd heb. Wel eng. De innerlijke criticus protesteerde luidkeels. Heb gezegd dat ie z’n grote mond moest houden. En ik drukte met mijn linkermuisknop op verzenden, met mijn ogen dicht.
En eigenlijk is het met je organisatieverhaal delen niet anders. Gaat het om het doel – je verhaal delen als het 100 % af is -of de reis? Juist op reis zitten de parels als het gaat om communicatiekracht. De verrassingen. De tegenslagen. Alles wat je vooraf niet kunt bedenken.
Neem je publiek mee op je eigen reis
Hoog van de toren blazen dat je bezig bent met een fantástisch project. Veel geld investeren. Je lanceert. Big bang. Veel promotie als het klaar is. En dan? Zit geen hond er op te wachten. Of je blijft investeren omdat er al zoveel geld inzit. Wendbaar zijn. Kleine stapjes zetten. Bijsturen. Lessen die je onderweg leert. Als professional. Als mens. Dát boeit. Waarom schrijf je daar niet over? Deel je inzichten. Herkenning verbindt!
Aan de slag met dynamische content: ga bloggen
Een van mijn opdrachtgevers blogt nu en hij beschouwt zichzelf niet als goede schrijver. Hier en daar geef ik advies langs de zijlijn. Zijn wachtwoord is simpel: actie. En daar ben ik trots op. Als je gaat schrijven komt het vliegwiel in beweging. Ook als je geen schrijver bent. Het zorgt naast reflectie voor creativiteit. Je creëert een top of mind positie door je kennis en ervaring te delen. De kunst? Niet vertellen WAT je doet, maar WAAROM je het doet.
“Een reis van duizend mijl begint met één enkele stap.” Chinees spreekwoord.
Geef een reactie