Sinds de lancering van Redboots krijg ik regelmatig de volgende vraag: “Waarom heb je een andere bedrijfsnaam?” Hierbij vijf redenen waarom Redboots is gelanceerd:
1.Onderbuikgevoel
‘Hoi, ik ben Kristel van Communicatiebureau Kristel Veltkamp.’ Elke keer als deze woorden geroutineerd over mijn lippen rolden tijdens een voorstelronde, dacht ik: ‘Nee, dit is het niet meer.’ Ik heb alle hersenspinsels opgeschreven en Redboots actief gestalte gegeven door vooral te luisteren naar mijn intuïtie en kleine stapjes te zetten van idee naar uitvoering.
2.Professionaliseringsslag
Redboots vormde een ijkpunt om processen en systemen te optimaliseren; ik zat in de flow van verandering. Als starter deed ik in beginsel zoveel mogelijk zelf. Zoals een logo en factuur knutselen. Alles is hetzelfde als niets en focus brengt je verder. Gaandeweg ontdekte ik de toegevoegde waarde van inschakeling van professionals voor zaken waar zij beter in zijn dan ik. Mijn boekhouding is nu volledig online, mijn website is responsive, en mijn werkdocumenten worden automatisch geback-upt. Drie voordelen: 1) samenwerking 2) beter eindresultaat 3) meer tijd voor eigen kernactiviteiten.
3.Kernboodschap
Redboots is een bedrijfsnaam met een rode draad. De positionering heeft een grondgedachte. In beweging komen, zeggen en laten zien wat je doet; Walk your talk. KLEUR bekennen met je eigen signatuur.
4.Onafhankelijk
Redboots kan autonoom opereren van mijn eigen naam. En daar komt ie weer: het onderbuikgevoel. Ik vind het wel een prettig idee dat Kristel Veltkamp als persoon los staat van het bedrijf. Geeft meer afstand en zeker als je geen ster bent in dingen ‘loslaten’ is dat zo gek nog niet.
5.Toekomstperspectief
Een naam met perspectief. Nu drie communicatiediensten in het portfolio: Communicatie, Tekstcreatie en Presentatie. Komt er een dienst bij? Ga ik afscheid nemen van een dienst? Of houden deze drie ‘poten’ de Redboots-kruk in evenwicht? Ondernemen is vooruitkijken. Redboots biedt een kader met ruimte voor groei. Yesterday is history, tomorrow a mystery en today is the golden age between.
Ps. Nee, mijn rode laarzen draag ik niet dagelijks. Redboots gaat voor effectieve marketingcommunicatie en dat betekent: zo nu en dan buiten de lijntjes kleuren.
Hans says
Hey Christel!
These boots are made for walking! And that’s just what you do.
Mooie naam. Krachtige onderbouwing. Vertrouwenwekkende uitstraling. Heel er gefeliciteerd met je nieuwe stappen!
Ik ben zelf met een gelijksoortige transitie bezig. Samenwerken met gepassioneerde professionals vormt daarin de kernwaarde.
Mag ik je uitnodigen om een keer een kop koffie te dinken, bij mij in mijn nieuwe studio? Kort sparren wanneer – en of – we elkaar over en weer kunnen inzetten.
Ik lees graag van je. Bellen is ook goed: 0623603687
Walk on!
Hans van Os
Erik van Luxzenburg says
Herkenbaar Kristel, een bedrijf onder eigen naam zorgt voor vage grenzen tussen privé en zakelijk. Anderzijds geeft het weer sterkte grenzen bij eventueel samenwerking met anderen, die gaan toch niet onder jou naam werken.
Ook herken ik het ontstaan van een naam en de betekenis. Zo kwam ik via een eureka moment op LuxZen. Inderdaad het eerste deel van m’n achternaam. Maar Lux staat voor licht. Zen is een filosofie van diepgang in eenvoud. En daar sta ik voor: licht brengen in uitdagingen waar organisaties voor staan door de kracht van eenvoud. En ineens is een vaag idee helder aan het worden.
Heel veel succes met Redboots