Bedrijfsidentiteit. Wie ben je als bedrijf en wat wil je uitstralen? Dat gaat verder dan een logo. Het gaat om jouw unieke stijl. Net zoals mensen hebben bedrijven vaak een specifiek karakter. Vanuit die eigenschappen kun je waarde creëren en verbinding leggen met klanten. Hoe profileer je jouw bedrijf of product op een juiste manier?
Het formuleren van kernwaarden kan een handig hulpmiddel zijn in het scherp krijgen van je bedrijfsidentiteit. Wat typeert je werkwijze? Wat vind jij belangrijk in de producten of diensten die je levert? Wat beloof jij aan jouw klanten?
Als jij doet wat je zegt in je kernwaarden, dan is er grote kans dat mensen zich kunnen identificeren met wat jij doet en dat er vertrouwen ontstaat. Concrete kernwaarden kun je prima gebruiken als basis in het vormgeven van jouw boodschap naar buiten. Wat wil je aan je doelgroep vertellen? Komt het beeld dat ze hebben van jouw bedrijf, overeen met datgene wat je wilt uitdragen?
Misschien herken je deze reactie van klanten: “Ik wist niet dat jullie dat óók doen.” Dat kan een signaal zijn; de gewenste bedrijfsprofilering komt niet overeen met de perceptie van de doelgroep. De uitdaging? Straal uit wie je bent als bedrijf en waar jij voor staat met jouw producten en diensten. Want je kunt niet zijn wat je niet kunt zien!
Geef een reactie