Neem een hap komkommer en gebruik komkommertijd om te werken aan de zichtbaarheid van je organisatie. Door de waan van alledag is daar vaak geen tijd voor, als je geen marketingcommunicatieafdeling in huis hebt die online én offline zichtbaarheid voor je regelt.
Marketingcommunicatie is geen klus. Het verdient permanente aandacht. Je bent een vakidioot en je bruist van kennis en kunde. Laat dat zien, op de manier die bij je organisatie past. De zomer is de perfecte periode om na te denken over hoe je publiek gaat bereiken met de oplossingen die jij biedt met je dienst of product. Redboots zegt drie keer DOEN als het gaat om kansen pakken in komkommertijd.
DOEN: stof je website af
Net als een etalage voor een winkel, is jouw website cruciaal voor de eerste indruk; gaat de potentiële klant verder kijken, of niet? Het is het uithangbord van je organisatie. Klopt het verhaal nog, zoals jij het wilt uitdragen? Is beeldmateriaal aantrekkelijk of toch iets teveel 1995? Krab op je achterhoofd, maak de balans op en kom in actie.
DOEN: schrijf blogs tot de kerstvakantie
Expertise. Vakidioot. Je hebt het, je bent het. Denk als een uitgever en schrijf een paar actuele of relevante thema’s voor je klanten op. Kies daaruit één thema en schrijf vervolgens drie steekwoorden op als ruggengraat voor je verhaal. Maak van elk steekwoord één pakkende alinea en kom gelijk tot de kern in de eerste alinea en gebruik alinea twee en drie voor verdieping. Voilà een blog. Zet de blog op je website en deel ‘m via social media.
Tip: plan je blogs vooruit tot kerst met de ‘schedule tooling’ in het cms van je site. Heb je daar geen omkijken meer naar. Kun je volle bak bezig met je business als de drukte weer losbarst in september. Leg de lat niet te hoog: ga voor één blog per maand en niet voor één per week. Werp jezelf zo min mogelijk schrijfdrempels op.
DOEN: maak tijd voor een écht gesprek met relaties
De beste top of mind positie creëer je via een ontmoeting in het echte leven. Smartphones en laptops zijn verboden, oogcontact en oprechte aandacht verplicht. Spreek af op het terras, vier de zomer en bestel een Mojito. Proost!
P.s. je kunt deze beroemde cocktail natuurlijk ook zonder Cubaanse rum bestellen, als je daarna nog productief wilt zijn. Of wellicht is mét juist goed om in de schrijfflow voor je blog of artikel te komen. Dilemma.
Geef een reactie