Er zijn er 45.000 in Nederland die hetzelfde doen als ik. Ofwel, het aantal marketingadviesbureaus in Nederland, naar schatting. “Ben lekker uniek en onderscheidend in de markt”, zou ik cynisch kunnen denken over mijn professie. “76 % daarvan bestaat uit eenpitters”, aldus een artikel opAdformatie.nl. Ja, ik voel me aangesproken. Maar ik trek me er weinig […]
Slik…. Ik ben één van de 45.000 in Nederland?
Levensgevaarlijke bejaarden op de A15
De cover I Follow Rivers van de Belgische band Trigger Finger is op de radio en ik zing mee. De versie die is opgenomen in de studio van Giel op 3FM met kopjes en bestek. Ik rijd op de A15 vanuit de richting Nijmegen naar Rotterdam. De linkerrijstrook om precies te zijn. Flitsers gecheckt en cruisecontrol op 140 […]
Leuke mannen in saaie pakken
Het tweedelige herenkostuum: lichtgrijs, donkergrijs, donkerblauw of lichtblauw? De eerste drie variaties zie ik té vaak voorbij komen. De vierde klinkt me verfrissend in de oren, maar zie ik praktisch nooit. Vaker dan me lief is zie ik representatieve (jonge) mannen in niet-onderscheidende confectiekostuums. Dat kan volgens mij anders en ik daag je bij deze […]
Dromen binnen handbereik
Dromen lijken vaak ver weg, maar als je ze opdeelt in kleine stukjes komen ze steeds dichterbij. Een salescoach attendeerde mij op deze ‘verbeter kata-methode’. Met deze methode breng je de huidige situatie en de gewenste situatie in kaart zonder vooraf precies te weten hoe je jouw droom gaat verwezenlijken. Mijn eigen droom is om een […]
Nepfactuur herkennen
De deur valt achter me in het slot, ik zet mijn tas in de hal en loop richting de keuken na een lange dag. In mijn handen draag ik het stapeltje post van vandaag. Mijn oog valt direct op één envelop die ik nieuwsgierig openscheur. Ik verschiet meteen van kleur als ik de brief openvouw […]